אמא, תקני לי iPhone

ינואר 19, 2007

אני לא מבין את כל ההתרגשות סביב ה-iPhone ה"חדש" של אפל. זה לא שאין ממה להתרגש, דווקא יש, והרבה, אבל לא ברמות של הסתערות על החנות הקרובה ביותר. זה באמת פשוט ומהפכני, עד כדי כך שאני מתפלא שלא ניסו את זה קודם (אפילו אני דמיינתי משהו בכוון הכללי מאד), כנראה בעיקר בגלל בעיות טכניות או בעיות של עלות.

אין ספק שאם מישהו מסוגל לעשות את הצעד הזה של הפיכת שוק הטלפוניה על ראשו, אפל היא מועמד טוב. הרי הם עשו דברים דומים כבר לפחות שלוש פעמים בעבר: פעם ראשונה עם ה-Apple ][e, פעם שניה עם המקינטוש המקורי, ופעם שלישית עם ה-iMac ו-OS-X.

אבל למראות כל זאת, אני לא מבין למה כולם מתלהבים עד כדי כך. דבר ראשון, עוד אין תאריך השקה רשמי. בנוסף, כנראה שהמחיר יהיה אי שם סביב ה-$500 בהתחייבות לשנתיים בתכנית עם תשלום חודשי גבוה, ש-50% ממנו רווח נקי של אפל. לדעתי האישית הרבה יותר היו קונים אם זה היה עולה $200 דולר פחות, אבל סטיב ג'ובס, שהוא איש עסקים קצת יותר ממולח ממני, כנראה חושב אחרת.

ועוד דבר,גם אם נתעלם לרגע מזה שאני לא מבין למה שמישהו ירצה לראות ווידאו במסך כזה קטנטן (וברור שאנשים רוצים, כי כולם כבר מורידים סרטים וסדרות טלוויזיה מה-iTunes Store לאייפודים שלהם, ואפל עושה מזה הון), אפל משווקת את האייפון בתור "Widescreen iPod", אבל זה פשוט לא נכון. אפשר לראות בתמונה בצד שכשרואים סרט בפורמט רחב, יש את הפסים הסחורים בתחתית ובראש התמונה. יחס הרוחב-גובה (aspect ratio) של מסך רחב הוא 16:9 וזה של האייפון הוא 1.5:1, שיותר קרוב לתמונת פילם 35מ"מ (10x15cm שזה יחס של 1.5:1).

למרות כל זאת, כמו שאמרתי, נראה לי שזה הולך להיות מוצר באמת מהפכני, עם יכולות כמעט לא מוגבלות (המכשיר יריץ גרסא של OS-X ככה שכל אחד יוכל לכתוב תוכנה שתרוץ עליו ותעשה על דבר שעולה על הדעת – אלא אם כן אפל יחסמו את האפשרות הזו, אבל לא נראה שזה יקרה). אבל אני חושב שאני אחכה קצת עד שזה יהיה יותר מיינסטרים לפני שאני אקנה.

אבל לא בשביל זה כינסתי אתכם כאן היום. המטרה האמיתית שלי היתה להראות הסרט הבא, שצוחק על זה שהאייפון מנסה להיות הכל:

[gv data="1xXNoB3t8vM&NR"][/gv]

