עונת המלפפונים

אני לא ממש אוהד ספורט, אפילו די ההיפך מאוהד ספורט. זו כנראה הסיבה שרק לקראת סוף שנות העשרים שלי שמעתי את הביטוי "עונת המלפפונים" בפעם הראשונה. בשביל שני האנשים שם בחוץ שעדיין לא יודעים מה זה, עונת המלפפונים הוא ביטוי שמתאר את העונה המתה, בדר-כלל בחדשי הקיץ, בה אין שום אירועים מרגשים בתקשורת ו/או בספורט ומכיוון שאין מה לעשות אז… מגדלים מלפפונים. מקורות שונים טוענים שמקור הביטוי הוא בגרמנית (אצלם זה עונת המלפפונים החמוּצים) או בהולנדית, תלוי את מי שואלים. נסגור על מערב אירופה, ונמשיך לנושא העיקרי, שהוא מָתַן משמעות חדשה לביטוי.

אני לא יודע אם זה בדיחה או אמת, אבל לפי כל מיני מקורות באינטרנט (שידוע ב"אמינותו") ובלוגים כמו הבלוג זה שעוסק בענייני יפן, הבלוג הזה שעוסק בענייני אוכל, ועוד כל מיני, ב-12 ביוני פפסי עומדת לשווק (לזמן מוגבל) פפסי בטעם…. ניחשתם נכון – מלפפון!

משוגעים היפנים האלו. מה הצעד הבא? קוקה-קולה בטעם מלפפון ים?

האמת שכשחושבים על זה טיפה, יכול להיות שזה לא כזה משוגע. אחרי הכל, מרק טָרַטוֹר, שמבוסס על מלפפון ויוגורט, זה מאד מרענן, ויוני זה בול באמצע הקיץ.

אני בכל זאת דבק בנוסחא המנצחת – אבטיח קר!

3 Responses to עונת המלפפונים

  1. דודלי הגיב:

    וואלה?? שמע, כנראה שגם אני ההפך מאוהד ספורט כי כיום אני בדיוק באמצע שנות ה 20 לחיי וזה הפעם הראשונה שאני נפגש עם הביטוי…
    כל יום לומדים משהו חדש…

  2. איילה הגיב:

    כשהינו בסיין החלטתי לטעום -ארטיק בטעם טירס מתוק .. חביב , בטעם פופקורן מתוק..
    יומים אחרי הייה ממש חם וכולם קנו ארטיקים , החלטתי שהפעם אני אקח משהו רגיל וטעים ביום חם .. ולקחתי את מה שניראה כמו ארטיק בטעם פטל (עטיפה סגול כהה) אבל אחרי הביס הראשון התברר שמדובר בארטיק בטעם .. שועועית שחורה !!!!! או איזה קטניה מגעילה בסגנון ….. אבא מיהר איתי לסטארבקס לפיצוי של קפה קר במקום ….
    סינים.. לך תבין ….

  3. תומר הגיב:

    גם לי קרה מקרה שעועית שחורה. נכנסנו לסופר סיני (ב-Mountain View לא בסין) וקניתי קופסה של שוקולדים שנראו מאד טעימים. נתתי ביס גדול (אני אוהב שוקולד) ו… יאק, טפו, איחס – שעועית!!! סוטים הסינים האלה.
    על המקרה בו חשבתי שווסאבי (הירוק החריף שבא עם הסושי) זה אבוקדו בפעם אחרת…

להשאיר תגובה

