כסת"ח עולה כסף… הרבה כסף

אני מגיע בבוקר לעבודה, עובר את מבוך המסדרונות בדרך לקובייה שלי, מתיישב מול המחשב, מתקתק את ה-username והססמא שלי, לוחץ אנטר, ומחכה שהמחשב יעלה. אחרי כמה שניות אני שם לב שלא הקלדתי את הססמא שלי כמו שצריך (מכריחים אותנו לשנות את הססמא בערך כל שלושת-רבעי שעה, ואני אף-פעם לא זוכר איזה ססמא שייכת לאיזה חשבון). אני מנסה שוב עוד פעם-פעמיים, עד שלבסוף אני עולה (במזל) על הססמא הנכונה, והמחשב מתחיל בתהליך הכניסה, שלוקח איזה 30 שניות לפחות.

אני מעסיק את עצמי בנסיון לשקוע חזרה לתוך מצב העייפות הכמעט-קטטוני של שעות הבוקר, ובעודי בוהה במסך בעיניים מזוגגות – פתאום קופצת לי מול העיניים הודעת שגיאה עם אייקון אדום גדול ומפחיד.

HP Network Security Policy

לוקח לי שנייה-שתיים עד שאני מבין שזו לא הודעת שגיאה, אלא הודעה שאומרת "אסור לך להשתמש במחשב הזה אם אתה לא עובד פה". זה אמנם נראה כמו מטרד, אבל זה לא מטרד – זו בעיה. בעצם מדובר פה בשתי בעיות.

הבעיה השנייה: (כן, אני מתחיל מהסוף) היא שהשתמשו בתבנית של הודעת שגיאה בשביל להציג הודעת מידע. היה צריך להיות לה אייקון כחול של האות i בתוך עיגול, כמו בשלטים של "טוּריסט אינפורמיישן", או סימן קריאה על רקע משולש צהוב כמו שלט "זהירות". אבל X על רקע אדום זה אומר "שגיאה!". נכון, זה לא מאוד קריטי וכנראה שאף אחד לא ימות מזה (בקרוב) אבל זה מציק, וזה מעיד על חוסר מחשבה, ועל חוסר השקעה וקונסיסטניות בתכנון מערכת, שלא לדבר על שימוש לא נכון.

הבעיה הראשונה: והחשובה יותר, היא שאיזה עורך-דין בקורפורט צריך לכסת"ח, אז הוא מכריח את סיסטם לשים הודעה כזו שתתריד ותעצבן אותי, ותעקב אותי ב-5 שניות כל פעם שאני נכנס למחשב שלי. בואו נראה, בחברה שלי יש 125,000 עובדים. אם לכל אחד זה מבזבז רק 2 שניות ביום (מהרגע שההודעה מופיעה על המסך עד שהוא לוחץ OK) זה יוצא 250,000 שניות, שהן 69.5 שעות. לפי יום עבודה של 9 שעות, זה יוצא שאנחנו מבזבזים משהו ששווה ערך ל-3.85 ימי אדם בכל יום עבודה, או כמעט 4 שנות אדם בכל שנה. זה אומר שכל שנה משכורות של 4 אנשים מתבזבות על ההודעה המעצבנת הזו.

עוד דרך להסתכל על זה: שכר המינימום בארה"ב הוא $3.05 לשעה. אנחנו מבזבזים 69.5 שעות אדם על זה כל יום, כלומר $211.80 ביום, שהם $52,951.39 בשנה. נניח שההצקה הזו מבזבת רק שנייה אחת מהחיים שלי כל יום, זה עדיין יוצא $26,475.69. חצי שנייה? אין בעיה – $13,237.85. ואל תשכחו שזה לפי שכר מינימום. אני בספק אם יש אנשים שיוצא לראות את ההודעה הזו שמקבלים שכר מינימום, אפילו אם עושים ממוצע גלובלי.

tomerbaz_small.jpgאנחנו לא לבד: חבר שלי (עשר נקודות למי שמצליח לנחש את השם שלו) עובד בחברה שנרכשה לאחרונה ע"י מוטורולה. בכל פעם שאני מנסה לדבר איתו במסנג'ר אני נתקל בהודעה דומה. יותר מזה, אם אני מנסה לשלוח לו לינק, למשל http://henchook.no-ip.com אז אני מקבל בחזרה הודעה אוטומטית שאומרת לי ששליחת לינקים זה מנוגד למדיניות העסקית שלהם, ובלה בלה בלה… (אני מפסיק לקרוא מיד אחרי ה-Motorola Firewall Notice). מזל שבמוטורולה (מומחי תקשורת, אני מזכיר לכם) מי שתיכנת את הפילטר של הפיירוול לא היה ממש גאון, ואם אני פשוט מוריד מההתחלה של הלינק את ה-//:http ושלוח רק את ה-henchook.no-ip.com אז הוא עובר בלי בעיה ותומר החבר שלי יכול לקבל את מה ששלחתי.

 

3 Responses to כסת"ח עולה כסף… הרבה כסף

  1. תומר הגיב:

    לחבר שלך קוראים תומר? איזה קטע, כמו השם שלי.

  2. דודלי הגיב:

    חחחח, לפחות אתה יודע שאתה לא נחשב חבר שלו…..

  3. איילה הגיב:

    עכשיו אתה יכול לחשב כמה כסף הם מפסדים על זה שחן מיזראל יושב ומחשב כמה כסף הם מבזבזים וכותב על זה בבלוג

    אתה פסיכי !!!!! .. אבל ידעתי את זה ממזמן ….ובכל זאת הייה מעניין לקרוא
    חזק ואמץ

כתיבת תגובה

