יום ש(ל)ישי בארגנטינה

בבוקר חזרנו אסתי, דוד ואני ל-AMIA, הגרסא המקומית של הסוכנות היהודית פה. פגשנו בשער את אותו שומר שיום לפני אמר לנו לחזור מחר. היום הוא חשב קצת, ואז אמר שהאישה שאנחנו מחפשים ב"חופש"… כמו ישרלאלים טובים לא וותרנו – עשינו קצת צעקות ובסוף הכניסו אותנו. אחרי שהחריכו אותנו להשתתף בטקס זכרון לחללי הפיגוע שהיה שם ב-98 דברנו בטלפון עם הבת-דודה של אמא, וקבענו להפגש איתה בערב.
לקחנו רכבת ל-Tigre, עיר קיט קצת פחות משעה מחוץ לבואנוס איירס. עשינו שייט של 3 שעות עד לנהר הגדול Rio del Parana. היינו בטוחים שכשנגיע נעצרו ויתנו לנו לרדת ולהסותבב קצת, אבל במקום פשוט החלפנו סירות באמצע המים. דווקא היה ממש מגניב. ראינו את בתי הקיט של העשירים על גדות הדלתא של הנהר. אחר כך הסתובבנו בשוק של Tigre שנקרא Mercado de Frutas והיה נחמד, אבל לא מדהים. נסענו חזרה לבואנוס איירס שעה וחצי באוטובוס מספר 60. ניקרתי רוב הדרך. בערב אכלנו במסעדת Chiquinio (או משהו כזה) צמוד ל-Pippo מערב לפני. האוכל היה הרבה יותר טוב, אבל קצת מבאס כי טל התעצבן שביקשנו שולחן ללא מעשנים, עשה צעקות, רב עם דוד, וקם ויצא מהמסעדה. ואז לאסתי לא היה תיאבון, ולדוד לא היה חשק, ושניהם ישבו עם פרצוף חמוץ כל הערב בזמן שאיילה ואני מנסים לעשות סמולטולק כאילו לא היה עניין. בדרך חזרה הלכנו איילה ואני לאכול גלידה Wimpy שמול המלון, וככה נגמר יום שישי. ביום שבת הלכנו להסתובב באיזור הגשר של קאלאטראבה ובשכונת פאלרמו, ונעמה שליט הצטרפה אלינו, אבל על כך בפוסט הבא.